DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI STRONY INTERNETOWEJ
WOJEWÓDZKIEJ STACJI POGOTOWIA RATUNKOWEGO SP ZOZ W ZIELONEJ GÓRZE

 

Niniejsza deklaracja zawiera informacje o dostosowaniu strony internetowej do wymagań określonych w Ustawie z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. 2019 poz. 848) .

Wojewódzka Stacja Pogotowia Ratunkowego Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Zielonej Górze zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego SP ZOZ w Zielonej Górze.

Data publikacji strony internetowej: 2017-09-11
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-03-18

 

STATUS POD WZGLĘDEM ZGODNOŚCI Z USTAWĄ

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • brak tekstu alternatywnego (alt) dla grafiki;
  • niedostosowanie załączonych dokumentów typu PDF, Word i innych popularnych plików tego typu dla osób niewidomych;
  • teksty zamieszczone w serwisie mogą być niedostosowane do osób z niepełnosprawnością intelektualną;
  • część plików nie jest dostępnych cyfrowo.

WYŁĄCZENIA

  • Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności;
  • Dokumenty archiwalne opublikowane przed 23 września 2018 r.

STRONA POSIADA NASTĘPUJĄCE UDOGODNIENIA DLA SÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI:

  • zmiana kontrastu,
  • możliwość powiększenia wielkości liter na stronie,
  • na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Dokłada się starań, aby na bieżąco usuwać stwierdzone bariery na stronie internetowej.

 

PRZYGOTOWANIE OŚWIADCZENIA W SPRAWIE DOSTPNOŚCI CYFROWEJ

Oświadczenie sporządzono dnia: 2024-02-02 r.

METODA PRZYGOTOWANIA OŚWIADCZENIA

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.


INFORMACJE ZWROTNE I DANE KONTAKTOWE

Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada:

Piotr Walania

p.walania@pogotowie.zgora.pl

68 506 54 22

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.


DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA

OPIS DOSTĘPNOŚCI WEJŚCIA DO BUDYNKU:

Budynek, w którym świadczone są usługi medyczne znajduje się przy ulicy Bolesława Chrobrego 2 w Zielonej Górze.

Wejście dla pacjentów znajduje się od ulicy Chrobrego. Wejście to nie jest wolne od barier architektonicznych, znajduje się tutaj 9 schodów. Dostęp do wejścia głównego umożliwiony jest dla osób niepełnosprawnych ruchowo poprzez platformę dźwigową osobową przyschodową.

OPIS DOSTEPNOŚCI KORYTARZY, SCHODÓW, WIND:

Ambulatorium do którego dostęp mają pacjenci jest na jednym poziomie, szerokość drzwi  dostosowana dla niepełnosprawnych poruszających się na wózku,  brak progów, dostępna  toaleta dla niepełnosprawnych,  poruszających się na wózku inwalidzkim, WC i umywalka dostosowana z uchwytami i poręczami.

INFORMACJA O MIEJSCU I SPOSOBIE KORZYSTANIA Z MIEJSC PARKINGOWYCH WYZNACZONYCH DLA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ:

Ogólnodostępne miejsca postojowe dla osób niepełnosprawnych znajdują się przy ulicy Kazimierza Wielkiego. Dojazd do wejścia głównego dla pacjentów utrudniony przez krawężniki.

INFORMAJA O PRAWIE WSTĘPU Z PSEM ASYSTUJĄCYM I EWENTUALNYCH UZASADNIONYCH OGRANIZENIACH:

Pacjent niepełnosprawny ma prawo do przebywania na terenie Szpitala z psem asystującym. Uprawnienie, o którym mowa wyżej, nie zwalnia osoby niepełnosprawnej z odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez psa asystującego. Warunkiem skorzystania z w/w uprawnienia, jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Osoba niepełnosprawna nie jest zobowiązana do zakładania psu asystującemu kagańca oraz prowadzenia go na smyczy.

INFORMACJA O MOŻLIWOŚCI SKORZYSTANIA Z TŁUMACZA JĘZYKA MIGOWEGO NA MIEJSCU LUB ONLINE:

Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.